HOME > ČLÁNEK
Adresář Obaláře
OBALÁŘSKÝ INFORMAČNÍ SYSTÉM
OBALY
 
 : DODAVATELÉ
 : PRODUKTY
 : POPTÁVKY Přidat
 : NABÍDKY
 : PRACOVNÍ MÍSTA
 : NOVINKY
 : PORADNA
 : DISKUZE
 : O projektu
 : NapiĹĄte nĂĄm
 : Inzerce
  PŘIHLÁŠENÍ  
  IČ  
  HESLO  
  CZ SK  
Nev�te heslo?
 


 SeĹĄĂ­vačky.cz

 SeĹĄĂ­vačky a kartonĂĄĹžnĂ­
 spony. E-SHOP

 www.sesivacky.cz

 Josef Kihlberg
 VĂ˝robce kartonĂĄĹžnĂ­ch
 seĹĄĂ­vaček.

 www.josef-kihlberg.eu

 MEZGER GmbH
 Specialista na ĹĄitĂ­
 kartonĹŻ a sponkovačky.

 www.mezger.cz

 
  Edituj ďż˝lďż˝nek  
 
  Grafobal - nadnárodní koncern s kořeny na Slovensku  
     
  Autor: Kuda Pavel  
  Datum: 20.3.2003  
     
     
 

 

Grafobal spol. s r.o. znají snad všichni, kteří mají co do činění s obaly z lepenek. Tento článek Vám exklusivně odhalí firmu a její činnost z pohledu jednatelky firmy paní PhDr. Zory Hlouškové, která serveru www.adresarobalare.cz poskytla velice zajímavý rozhovor. Však posuďte sami !

 

Otázka: Představte našim čtenářům krátce Vaši společnost a její aktivity?

Odpověď: Pokud bych měla představovat jenom Grafobal s.r.o. Slaný,musela bych říct,že jsme relativně mladý závod, protože na českém trhu působíme od poloviny roku 1996. Závod Grafobal Slaný se  specializuje zejména na výrobu obalů z hladké lepenky od 200 do 600g/m2 a na potisk kašírovacích archů. Ve spolupráci s mateřskou firmou Grafobal a.s. Skalica zabezpečuje i další polygrafickou výrobu - výrobu  obalů z vlnité lepenky, etiket, plakátů, kalendářů,  puzzlí, leporel apod.

 

Otázka: Jak dlouho působí Grafobal v obalářské branži?

Odpověď: Působení Grafobalu v obalářské branži sahá do začátků minulého století, až do roku 1905. Dnes už  ve slovenské Skalici vznikl polygrafický subjekt s ruční výrobou kartonáže a knihtisku. Cílevědomou prací několika generací se z malé firmy stal Grafobal nadnárodní společností s více než 1200 zaměstnanci.

 

Otázka: Jaké oborové cíle Grafobal sleduje?

Odpověď: Cíle jsou jasné ? udržet si svou pozici na trhu a neustále nabízet svým zákazníkům vysokou kvalitu všech služeb,včasné plnění termínů dodávek a s tím spojený servis, na který jsou naši stálí zákazníci už zvyklí.

 

Otázka: Můžete čtenářům prozradit některé ze svých zákazníků ?

Odpověď: Za Grafobal Slaný bych chtěla jmenovat alespoň některé ? Vitana, Jemča, ProMed, Dr. Oetker, Opavia LU, Nestlé, Megafyt, Rupa, Pribina, Jihočeská drůbež , Brisk  a další.

 

Otázka: Jak si stojíte v konkurenci ostatních firem ?

Odpověď: I v  našem oboru je dost silná konkurence .O to více nás těší,že můžeme konstatovat,že společně s mateřskou firmou se nám podařilo získat  20% českého trhu v komoditě obalů z hladké lepenky.Ve výrobě skládaček a obalů z vlnité lepenky patříme mezi největší výrobce jak v České  tak i ve Slovenské republice. Naše aktivity v polygrafii se neomezují jenom na bývalé Československo. Výrobní závody společnosti GRAFOBAL  jsou kromě slovenské Skalice a českého Slaného, také v litevském Vilniusu, v Bulharsku u Sofie a obchodní zastoupení v ČR v Praze, v Maďarsku, Polsku , Litvě  a dále  připravujeme otevření reprezentace v Moskvě .Je možné tedy konstatovat, že Grafobal  je jedním z největších výrobců obalů z hladké a vlnité lepenky ve střední Evropě . Faktem,který posílil důvěryhodnost našich společností je systém řízení jakosti podle normy ISO 9002. Certifikaci nám udělila belgická společnost SGS European Quality Certifikation Institute. Zde  bych ráda zveřejnila i dosažené výsledky v hospodaření za minulý rok,které  v a.s. Grafobal Skalica činily v roce 2002 v oblasti tržeb za prodej vlastních výrobků a služeb  1,9 mild.Sk . Grafobal spol. s r.o. v uplynulém roce dosáhl obrat 218 mil. Kč.

 

Otázka: Co je v Grafobalu nového a jaké novinky chystáte ?

Odpověď: O společnosti Grafobal se všeobecně ví, že drží krok s dobou  a neustále investuje do strojního vybavení. I v tomto oboru platí ono známe rčení ?? ..kdo chvilku stál, už stojí opodál??. A protože se neustále zvyšují nároky našich odběratelů na kvalitu tisku, různorodost tvarů obalů a rozmanitost výseků, povrchovou úpravu ,na  používání nových materiálů a podobně, hledáme samozřejmě na tyto podněty odpovědi v nových technologiích.  Doufáme,že ke spokojenosti našich zákazníků. Poslední novinkou v a.s. Grafobal Skalica je uvedení do provozu nového zařízení  pro tisk razící fólií Bobst SP 102 ? BMA. Tato švýcarská technologie představuje ve světě ojedinělou přesnost v ražbě a zlacení. Zařízení zpracuje 4 až 5 tisíc archů za hodinu při  vynikající kvalitě a dosahuje  až 6-ti násobně vyšší produktivitu práce.Tato investice v celkové hodnotě 40 milionů Sk umožní zvýšit výrobu luxusnějších obalů a polygrafické produkce s vyšší přidanou hodnotou. Pokud jde o Grafobal  spol. s r.o. Slaný, zde jsme v druhé polovině minulého roku investovali do výstavby nové haly a systému skladového hospodářství.

 

Otázka: Jaký máte názor na úskalí vstupu do EU ?

Odpověď: V tomto směru bude těžké říct něco nového, než to co již naznačili makroekonomické úvahy odborníků. Ani jedna oblast či odvětví hospodářství nezůstane nepoznamenaná. Je jenom otázkou nakolik a v jakém smyslu. Bude to otázka boje o trh, ve kterém zvítězí samozřejmě ti silnější, ti kteří budou disponovat větším kapitálem a na základě toho se budou moci prosadit v ještě silnější konkurenci.  Ve všech podnicích, do kterých  vstoupil už zahraniční kapitál je cesta jasná. Už teď jsou v podstatě v EU. Jinak řečeno ? bude záležet na tom, jak si  nadnárodní společnosti udrží svoje postavení ve všech stávajících zemích a do jaké   míry se budou muset o svoje postavení dělit. To vše asi bude stanoveno pravidly, o kterých se už hovoří, ale je v nich ještě mnoho otazníků. Grafobal,se na zahraniční trhy dostává díky vyhraným tendrům vyhlašovaným nadnárodními společnostmi (typu Nestlé, Danone,   Henkel, Dr. Oetker a dalších). Především rozhoduje cena a pak kvalita a nabízený servis. Samostatně se prosadit například ve společnosti sídlící na území SRN nebo Maďarska, Rakouska  apod. je velice těžké. Vítězí domácí dodavatelé, by jsme i cenově přijatelní. A právě v tomto bude, podle mého názoru,vlivem dalších ekonomických nástrojů možnost vklínit se do trhu už ne německého,maďarského,rakouského, ale do evropského. Ale jenom pro kapitálově silné, konkurence schopné společnosti. Pro menší společnosti ve smyslu regionálních malých podniků zůstanou pravděpodobně stejné šance na ?malé? úspěchy.

 

Otázka: Jakou pozici mají obalářské veletrhy ve Vaší marketingové strategii ?

Odpověď: Společnost Grafobal se tradičně zúčastňuje Embaxu ? tedy našeho oborového veletrhu. Účast na tomto veletrhu má však převážně prestižní a společenský charakter, jakási prezentace dosažených výsledků,které klienti znají. Avšak vynaložené  finanční prostředky nemají adekvátní přínos. Proto ani účast na jiných podobných veletrzích nevidím jako záležitost prestižní nebo přinášející ovoce ve formě nových obchodních aktivit.Jsou jiné formy společenských akcí,kde je větší a příjemnější prostor na komunikaci a vzájemnou prezentaci .

 

Otázka: Jakou úlohu hrají e-business a internetové aktivity ve vaší společnosti?

Odpověď: Mít vlastní webové stránky je téměř už povinností pro všechny firmy bez rozdílu velikosti. Zatím ale jsme žádný nový obchod právě jejich prostřednictvím neuzavřeli. Vše je relativní, a tak jak se  říkalo, že papír snese mnohé, je tomu podobně i na webových stránkách. Ani nejlepší webová stránka není zárukou,že informace zde jsou 100-procentně pravdivé. Osobně vedle všech vymožeností Internetu beru zde uveřejněné informace jenom jako doplňkové. Osobní kontakt je rozhodující a reference o firmě ? ty se nejlépe získávají z bankovních zdrojů.

 

Děkuji za rozhovor a přeji Vám jménem serveru mnoho osobních úspěchů.
Za server Adresář Obaláře.cz se ptal Pavel Kuda.
 




  Pďż˝IDďż˝Nďż˝ KOMENT��E
Va�e jm�no Povinn� Text Povinn�
Kontaktnďż˝ email Povinnďż˝
Titulek p��sp�vku

   Zaďż˝krtnďż˝te pro nďż˝hled nebo nechte prďż˝zdnďż˝ po zveďż˝ejnďż˝nďż˝.
 
     
     
 
Copyright ďż˝ Ing. Kuda Pavel 2002 - 2012 ProhlĂ­ĹženĂ­m obsahu akceptujete podmĂ­nky uvedenĂŠ ZDE Aktualizace: 23.04.2018 MAPA SERVERU